tag:blogger.com,1999:blog-1485309628244597851.post4233076624896275897..comments2023-06-12T16:22:16.185+03:00Comments on İstanbul Yoga Merkezi Güncesi: Ben onlardanım, ama onlar Ben'den değildir...Ayça Gürelmanhttp://www.blogger.com/profile/12634245380622085463noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1485309628244597851.post-28148957036249021422009-06-30T17:59:20.056+03:002009-06-30T17:59:20.056+03:00Merhaba,
Eger ibadet kelimesini birlik ile es an...Merhaba, <br /><br />Eger ibadet kelimesini birlik ile es anlamli olarak algiliyorsaniz, bence "birlik" yerine "ibadet" kelimesini kullanmakta bir sakinca yok, nihayetinde her biri sadece birer kelimedir ve onemli olan bize ne ifade ettigidir. <br /><br />Diger yandan, eger ibadet kelimesi Turk dil kurumunun sozlugunde gectigi sekliyle "Bir dinin buyruklarını yerine getirme" ise, yani yoga'nın bir din oldugu soylenmesi durumunda, en onemli celiskili nokta, dinin inanci beraberinde getirmesidir. Yani din Tanri'ya ve Tanri'nin sozunu iceren kitap(lar)da iceren bilgilere inanmayi sart kosar. ancak, bu inanç için ispat aranmaz, bu nedenle ibadeti yapan kisilere, "inanan"lar denir. Yoga'da ise Upanisadlar basta olmak uzere, tum bilgi ogrentmen-ogrenci iliskisi uzerine kuruludur ve yoganin temel anlayisi "git kendi basina kesfet" sozlerinde saklidir; yani yogada istenilen kisinin inanci degil, kisinin "idraki"dir. Aydinlanma denilen de iste budur. <br /><br />Son olarak altini cizmek istedigim onemli bir nokta ise, tapinma konusudur. Eger Brahman, Mutlak veya Tanri isimleri yogik metinlerde geciyorsa, bu tapinma ya da hosa gitme (ve boylece bazi taleplerde bulunma -bunun da dinsel karsiligi dua oluyor) icin bazi adetleri yerine getirme amaci gutmemektedir; tersine Brahman'a ulasmadan kasit, belki sufilerin "En-el Hak" kelimelerine esdeger diyebilecegimiz aydinlanma ve kendini bilmedir. <br /><br />Sevgiler,<br />AnuAyça Gürelmanhttps://www.blogger.com/profile/12634245380622085463noreply@blogger.com