29 Aralık 2007

fiziksel rahatsızlıklar...

"Yaşım 19.Yaklaşık 1 yıldır ruhsal konularla ilgileniyorum ve birçok
araştırma yapıyorum..Kundalini reiki 1 öğrendim yeni başladığım
zamanlar..Yoga hakkında yeni yeni araştırmalar yapmaya
başladım..Birkaç yıldır sebebini bilmediğim aşırı derecede bir yük
vardı bedenimde.Sürekli bir halsizlik ve çöküklük.Doktora gitmiştim 2
yıl önce bunun yüzünden kansızlık var büyük ihtimal dedi ve testlere
tabi tuttular.Fakat kansızlık falan çıkmadı bende..Doktorda fazla
ilgilenmedi zaten işi başından aşkın.Bende bir kenara attım
ergenlikteyim geçer bir süre sonra diye..Fakat geçmedi aksine bedenim
iyice çökmeye ve kamburlaşmaya başladım.Kendimi kaldıracak halim
yoktu.Kendimi 70 yaşında bir insan gibi hissediyordum açıkça söylemek
gerekirse.Bir yandan da sigara içiyordum.İyice kendimi mahvettim
açıkçası.Neyse devam ediyorum.Araştırmalar yaparken dharmanın
internet sitesini geziyordum birkaç kitap beğenip almak için.Gözüme
tibetin gençlik pınarı diye bir kitap ilişti..Yorumlara bakınca
açıkçası bana iyi gelebileceğini düşündüm ve bu kitabı alıp okumaya
başladım.Sonra içindeki egzersizleri yapmaya başladım.Ve gerçekten
ilk yaptığım gün inanmayabilirsiniz ama sanki uçuyor gibiydim ve hiç
kambur duramıyordum.Durmayı denesemde duramıyordum..Ve o gün sigarayı
bıraktım.3 hafta boyunca devam ettim ve sayısı arttı bu egzersizlerin
ve gerçekten yavaş yavaş o üstümdeki ağırlık gidiyordu..Fakat şu an
tam hatırlayamıyorum ama aşırı bir sinir stres oldu üstümde ve tekrar
sigaraya başladım 3 haftanın sonunda..Sigara içerkende bir yararı
olmaz diye bıraktım bu egzersizleri.Sonra egzersizleri bırakalı daha
2 gün olmadı gene kambur gene halsiz bi hale geldim..ve yaklaşık 2 ay
öncesine kadar sigarayı bırakmak için cebelleştim..Bilinçaltımı öyle
bir programlamışım ki sigara içerken egzersiz yapılmaz diye.O yüzden
sadece sigarayı bırakmaya yoğunlaştırdım kendimi..Eh 5 ay sonunda kaç
paketi yarıda büküp bugün son diyerek öbür gün tekrar almışımdır
hatırlayamıyorum.Neyse sonunda bıraktım sigarayı:)Ve tekrar bu
tibetin gençlik pınarındaki egzersizleri yapmaya başladım.O sırada
ortopediste gittim ve kamburum için onun ne tür egzersizler
verebileceğini sordum.Bana bi kağıt verdi orda resimle anlatılan
egzersizler var..İkisini bir arada yapmaya başladım..Ve nasıl bir
talihsizliktir gene herşey yoluna giriyor derken tibetin gençlik
pınarındaki bir ayini aşırı derecede zorlayarak yapıodum ki bi anda
belimdeki bi kütlemeyle yere yığıldım..Ayağa kalktım ama belim acaip
ağrıodu..Öbür güne geçer die yattım gece.Ama sabah kalktım belim gene
aynı.Belki egzersizleri zorlamadan yaparsam geçer die düşündüm.Ve
gene aynı harekette zorlamamama rağmen gene bi küt sesi ve yere
yığıldım..1 hafta boyunca bıraktım egzersizleri ve gene başladım.Bu
sefer kütlememesine rağmen belim ağrıyordu egzersizleri
yaptıkça..Yptıkça ağrıyor yaptıkça ağrıyor..Doktorun verdiği
egzersizleri zaten hiç yapamamaya başladım bu belim yüzünden..Şimdi
tekrar randevu aldım ortopediste gidecem.1 ay oldu halen belim aynı
şekilde ağrıyor ve gene 70 yaşında gibiyim:(Size sormak istediğim
soru şu.Sonunda bu beldeki sorunum geçince,tekrar o tibet ayinlerini
yapmamda bir sakınca var mı?Yoksa yogaya mı başlayayım?Yogayla,tibet
egzersizleri arasında nasıl bir fark var?Eğer o tibet egzersizlerini
yanlış buluyorsanız bana yogayla ilgili kendim öğrenebileceğim
kaliteli bir kitap önerebilir misiniz?Belki kitapla olmayabilir gene
sakatlayabilirim ama gerçekten yoga kurslarına para verecek
maddiyatta değilim,ailemde hiç değil..Ayrıca yogayla ilgili birşey
duydum birisinden.Omurilik ne kadar gevşek ve düzse kişinin yaşıda o
kadar gençtir..Yoga egzersizleri gerçekten kambur bir kişiyi
düzeltebiliyor mu?Sizce bu tibet egzersizleri kamburumu kökten
düzeltebilir mi?"

Merhaba.
Tibet'in genclik pinari isimli kitapta malesef bu sorun var; elbette faydalandigini soyleyen bir cok kisi de var, ancak bu nihayetinde kisisel deneyimdir, eger faydalananlar varsa, ne guzel ancak ben bu kitabin uygulanmasini sahsen onermiyorum.

Aslinda kitapta verilen egzersizler (ayin adiyla veriliyor biliyorsun), aslinda temel yoga egzersizleri. Ancak bilmelisin ki, hic bir yoga calismasi isinma calismalari olmadan, bahsi gecen kitapta anlatildigi gibi, kaslar esnetilip isindirilmadan baslatilmaz. Hele de, ileri yastaki kisilerde (kitapta biliyorsun
60inizda bile olsaniz, hemen baslayin turunden bir yazi var), ve ulkemiz gibi genclik yaslarinda spor yapmayi onemsemeyen bir toplumda- buna ozellikle dikkat edilmesi gerekir aksi takdirde kazalar kacinilmazdir.

Genel olarak yoga calismalarina bakarsak; tum yoga calismalari omurga uzerine yogunlasir, ve temel olarak omurganin esnetilmesi ve bedende bulunan tum kaslarin esnetilip uzatilmasi teknigi uzerine dayanir. ve tum yoga calismalarinda duruslar, agir harektlerle yapilir ve durusun nihai haline geldigin anda da durulur ve durus bu haliyle muhafaza edilir, bu nedenle adi asana ya da turkcesiyle "durus"tur ve durmak kelimesinden turemistir - amaci da cok kisaca ozetlersek kisideki farkindaligi beden yoluyla artirmaktir. Yani yogadaki bir durusu spor yapar gibi kucuk hareketlerle bedeni zorlayarak ve daha ileriye esnemeye calisarak daha mukemmel hale getirmeye calismazsin, ya da; ayni durusu 20 kez tekrar ederek, bunu bir beden hareket serisi haline getirmezsin. Bu nedenle yoga calismalari kas gelistirici calismalar degil, bedeni esneten ve estetik hale getiren calismalardir... ancak bu sekilde sagduyulu bir sekilde uygulanmazsa,bedende -ozellikle de omurgada- kalici hasarlar birakabilen bir tekniktir, bu nedenle, iyice ogrenilerek ya da iyi bilen bir kisinin yaninda uygulanmalidir.

Eger belinde bir incinme varsa, onerim mutlaka konununda uzman bir doktora gorunmen ve bu esnada yoga dahil doktorunun sahsen onermedigi hic bir calismayi yapmamandir. Cok gecmis olsun.

Anu.

Hiç yorum yok: