29 Aralık 2007

Soru: Meditasyon ve korku

" YAKLASIK 5 AYDIR DUZENLI OLARAK YOGA YAPIYORUM.MERKEZIMDEN VE
OGRETMENIMDEN MEMNUNUM.MEDITASYON DA YAPMAYA CALISIYORUM.ANCAK BU
NOKTADA SORUNLARIM OLUYOR.BEN ADETA MEDITASYONDAN URKUYORUM.TEDIRGIN
OLUYORUM YAPARKEN.BU DURUM BENI UZUYOR.MEDITASYONUN ZIHINSEL
YARARLARINI BILIYORUM AMA UYGULAYAMIYORUM. YOGA BENIM PARCAM OLDU.
YOGASIZ HAYAT DUSUNEMIYORUM.ANCAK MEDITASYON KONUSUNDA PROBLEM
YASIYORUM.RESMEN KORKUYORUM MEDITASYON YAPARKEN.ACABA BU DURUM NEDEN
KAYNAKLANIYOR?"

Merhaba,
Burada, oncelikle korkunun ne oldugunun aciklanmasinda fayda olacaktir;
bilmelisin ki kisi sadece bilinmeyenden korkar - bu nedenle kendine
seni meditasyondan korkutanin ne oldugunu sorabilirsin;
1. ornegin belki sadece gozlerini kapatmak yani "karanlik" seni
korkutuyor olabilir - eger durum buysa gozlerin acik meditasyon yapman
mumkun (bunun icin Brahma Kumaris Med. Derneginin ucretsiz meditasyon
calismalarina katilabilirsin, gozler acik bir meditasyon teknigi burada
gayet guzel ve sistemli bir sekilde ogretiliyor).
2. Ya da meditasyon esnasinda varsa dinledigin muzik seni korkutuyor
olabilir - bazi new-age muzikleri, gevsemeden cok gerilim sinemalarinin
fon muziklerini andirabiliyor, sadece bu muzikten vaz gecmen bile seni
rahatlatabilir.
3. Ya da meditasyon esnasindaki sessizlik seni korkutuyor olabilir -
boylece seslere karsi daha hassas hale geliyor ve en ufak bir citirti
bile kalp ritmini artiriyor olabilir... Bu durumda da hafif bir muzik
seni aksine rahatlatacaktir.
4. Ya da belki bir mantra kullaniyorsun ve "mantralarin yanlis
kullaniminda kisiye verecegi zararlar" konusunda 2 sene once bir yazi
okudun ya da bir sohbete katildin. Bu bilgi aklinda kaldi ve zihnin
senin bu mantrayi okumani bir sekilde engellemeye calisiyor...
5. vs vs

Demek istedigim; "meditasyondan korkuyorum" demek cok genel bir soz,
kendini biraz analiz ederek seni korkutanin tam olarak ne oldugunu
bulman biraz uygulama ile mumkun. Istersen biraz bunun uzerinde dusun, sebeninin
ne oldugunu biraz kendine aciklayabilrisen, cok yol katedeceksin.

Selamlar,

1 yorum:

Nur dedi ki...

Meditasyonda yaparken birşey saldıracakmış gibi hissediyorum