29 Aralık 2007

hayatın amacı

Hayatın Amacı

Anupama




26 Eylül 2005

"Ben hayatın anlamını arayan, arada yaşayanlardan biriyim. Hayatla ilgili hiç bir sorunum yok. Hatta hayatla ilgili insanların kendine sorun haline getirdiği iş,para,özel hayat, aile gibi sorunları
olmayan, bunların içinde kaybolmuş insanlardan değilim. Bunlar bana çok kolay geliyor. Hayatta bunlardan daha fazlası olmalı, hayata gelmenin yaşamamızın bir amacı olmalı diye düşünüyorum. ama bunun ne olduğunu da bulabilmiş değilim. ara ara yaşamaktan
sıkılıyorum. Yaşamak için hayatla bağlarım yok.
Bireyselciyim.İntiharı düşündüm ama sonrası ne ? Bu sorunun cevabını bulabilmiş değilim.Bu nedenle yoga ile araştırmalar yapıyorum kitaplar okuyorum ama aradığım cevabı hala bulabilmiş değilim. Bu konuda sizin bir açılımınız olursa çok sevinirim."

Merhaba.


Yoga felsefesine gore hayatin amaci kisini nkendi ozune donmesidir, kisinin kendi ozu ise mutluluktur. Bunu sana Raghuramji'ni verdigi bir ornekten alinti yaparak ifade etmeye calismak isterim; kendisi soyle soyler;atesin dogasi yakmaktir - ateş her zaman yakar, ateşin yakmadığı bir zaman yoktur yani bugun günlerden pazar tatildeyim yakamam demez, ateş yakmak için adam kayırmaz - herkesi ve herşeyi yakar, kim elini ateşin üzerine koyarsa o kişinin eli yanar, ateşin yakmak için koşulları yoktur... Aynı şekilde rüzgar her zaman eser, su her zaman akar... İşte tüm bunlar, dharmadır, ateşin doğası yakmaktır, suyun doğası akmaktır. Insanoğlunun da dogasi mutluluktur, ama yaradılığtaki en üstün varlıklar olarak bilinen insanoğlu ne şaşırtıcıdır ki, doğasından da çıkan tek varlıktır, kendi doğası mutluluk olduğu halde, mutluluk için şartları vardır, zamana-yere ve kişiye özelleştirir. İşte kişi ne zaman bunlardan vazgeçer ve kendi doğası olan mutluluğa geri dönebilir ve hep o doğada kalabilirse, kişi hayatının amacına ulaşmış demektir.
Sevgiler.
Anu.

Hiç yorum yok: