29 Aralık 2007

İlahi Mutluluk Üzerine

"3 yıldır ruhsal konularla ilgileniyorum. Bir çok kitap okudum. Bu
kitaplardan bazıları Kryon, Ramtha, Tanrı ile sohbet, Dalai Lama,Yüksek Bilinç Kılavuzu gibi…… Daha sonra birtakım ruhsal konularla ilgilenen derneklere gittim. Bu kitaplardan öğrendiklerime göre daha doğrusu benim anladığıma göre ilahi mutluluk aydınlanma denen düzeye erişildiği zaman hissedilen bir kavram. Bu düzeyde artık dualite yok.
Dışarıdan hiçbir şey bizi mutlu veya mutsuz etmiyor. Biz zaten hep mutluyuz. İçten gelen bir sevinç mutluluk hali . Ve bu düzeyde bizim her an erişebileceğimiz bir durum. Böyle anlamıştım ve çok mutluydum.
Sonra bu derneklerde ruhsal konularla yıllardır ilgilenen insanlarla konuştum. Bana ilahi mutluluk diye bir şey olmadığını mutluluğun her boyutta değiştiğini , üst katmanlara çıktıkça farklı düzeyde mutluluk hissedileceğini, mutluluğun senin bildiğin kadar olduğunu , dualite olmaması diye bir şey olmadığını gibi bir sürü şeyler duydum. Acaba ben mi yanlış anladım diye kuşkulara kapıldım. Şimdi size sormak istediğim ilahi mutluluk var mı? Bu ne zaman ve nasıl ne şekildehissediliyor. Yani mutluluk konusunu öğrenmek istiyorum."

Evet ilahi mutluluk diye bir kavram Hint felsefesinde var, ama burada mutlulugun kalitesinin farkligindan bahsedilmiyor... Aslinda hint sistemi mutlulugun anlik oldugunu soyluyor, buna gore ornegin cok sevdigin bir yemegi yerken agzina aldigin ilk anda hissettigin sessizlik ve hazdir mutluluk - yemegin tatli, tuzlu, tam istedigin gibi pismis olup olmadigini tartmaya baslamandan tam onceki andir... Ya da cok sevdigin birini gordugun an nefesinin kesildigi ve herseyin durdugu andir, hani eski ask filmlerinde gosterilen bas aktrisin bas aktoru gordugu an etrafin donduruldugu ve sadece bu iki kisinin bakistigi an ...


Bu sekilde bakarsan, mutluluk surecte degil andadir, varoldugun her an mutlusundur, varolmayi birakip fikir yuruttugun, yargida bulundugun, tercih belittigin her an mutluluktan uzaksindir.

Bu durumda, Hepimiz ilahi mutlulugun ne oldugunu biliyor muyuz? Evet cunku bu mutlulugu anlik ve kontrol disi da olsa hepimiz yasiyoruz, peki bunu gunun 24 saati istedigimiz an yasayacak sekilde yasayabiliyor muyuz? Malesef, yasam kavgasi ile o kadar mesguluz ki, mutlu olmak bizim icin hep otelenen bir gercektir. Bizler sadece yaz tatiline girince mutlu olacagimizi, sinavi gecince mutlu olacagimizi, sevdigimiz kisiyle evlenince mutlu olacagimizi, emekli olunca mutlu olacagimizi, vs vs soyler dururuz... Ne zaman ki, bir yerlerde ya da bir seylerde mutlulugu aramayi birakir, kendimize donerek anda varolmayi basrabilirsek, o an zaten mutlu olacagimizi da idrak edebilecegiz...

Iste o gun geldiginde, bunun, okumanin, arastirmanin, isimler almanin, marjinal davranmanin, daglarda yasamanin vs gibi bir cok seyin otesinde oldugunu ve tum bunlara gerek olmadan da bu noktaya gelinebilecegini gorecegiz.

Selamlar,

Anu.

Hiç yorum yok: